یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: ۴۲ نفر در مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان برگزیده شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ نفر در بخش خواهران و ۲۴ نفر در بخش برادران انتخاب شدند، گفت: ۴۲ نفر در مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان برگزیده شدند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: هشت نفر در هفت رشته بخش خواهران و ۲۴ نفر در ۱۰ رشته بخش برادران رتبه‌های برتر مسابقات قرآن کریم اوقاف را در استان زنجان کسب کردند.

وی اضافه کرد: راهیابی نفرات به مرحله کشوری بر اساس آئین نامه مسابقات و اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه است و جوایز نفرات برتر نیز بر اساس آئین نامه در روزهای آینده اهدا خواهد شد.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: امسال ۶ مسابقه در سطح شهرستان و ۲ مسابقه در سطح استان در رشته‌های آوایی و سه مسابقه هم در سطح شهرستان در رشته‌های معارفی برگزار شد که در مجموع تاکنون ۱۱ مسابقه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: از ۶۰۰ نفر ثبت نام کننده در این رویداد قرآنی، ۳۰۰ نفر در مسابقات حاضر شدند که ۱۰۰ نفر رتبه‌های برتر قرآنی در سطح شهرستان و استان را داشتند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: مرحله بعدی مسابقات، نیمه نهایی آوایی و مرحله استانی معارفی است که طبق برنامه در مهلت مقرر انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: تمام هزینه‌های نزدیک به پنج میلیارد ریالی برگزاری این مسابقات که با هدف ترویج انس با قرآن کریم و آشنایی با معارف کتاب الهی و سخنان اهل بیت (ع) در جامعه برگزار می‌شود از محل درآمدهای موقوفات و نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه پرداخت می‌شود.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان خاطرنشان کرد: هیچ نهاد و دستگاهی تاکنون در برگزاری مهمترین مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در استان مشارکت و مساعدت نداشته است‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha